Krok za krokem: Jak na věrnostní program, aby vážně fungoval

  • Loyalty

Vymyslet opravdu dobrý věrnostní program není taková věda, jak by se na první pohled mohlo zdát. Stačí vědět, kudy na něj, a první úspěchy můžete začít sbírat už za pár dnů po jeho spuštění. Podívejte se na pár tipů, které by se vám při zřizování věrnostního programu mohly hodit.

  1. Zachovejte jednoduchost

Zákazník musí vždy jasně vědět, co sbírá, jaký je stav jeho konta a jaká odměna ho za věrnost čeká. Registrace by přitom měla být snadná a bez zbytečného vyžadování citlivých osobních údajů.

  1. Buďte zdarma, začněte motivovat

Nejlepší program je takový, který vašeho klienta nic nestojí. Odměny pak pro něj musí být lákavé a snadno dosažitelné. Do nich sice budete muset trochu investovat, vynaložené peníze se vám ale stokrát vrátí v zákazníkově spokojenosti.

  1. Sledujte vlastní benefity

Předem si rozmyslete, čeho chcete dosáhnout a snažte se ze zvolené cesty vytěžit maximum. Využijte ve svůj prospěch veškerá data, která získáte.

  1. Najděte svou cestu

Ne každý typ věrnostního programu se hodí zrovna pro vaše podnikání. Zvolte si jeho specifickou podobu podle toho, jak se vám vyplatí:

Když jste kavárníkem

Zkuste bodový nebo kuponový věrnostní program. Můžete také motivovat k častějším návštěvám programem typu „K sedmé kávě dortík zdarma.“ Zkuste program také šikovně zacílit tak, aby vám pomohl k obsazení méně vytížených časů v podniku.

Když vlastníte restauraci

K bodovému a kuponovému programu se v tomto případě budou hodit také speciální soutěže a bonusy. Za projevenou věrnost a každých utracených 1000 Kč například přihoďte slevu 50 Kč. Obzvlášť si pak hýčkejte zákazníky, kteří u vás utratí větší sumu za rok – vymyslete pro ně například VIP akci, na kterou pozvete jen ty nejvěrnější.

Když poskytujete služby

Odměňte své zákazníky body za využití vašich služeb. Můžete je také motivovat k častějším návštěvám speciálním programem, například zajímavou slevou na každou desátou návštěvu nebo příjemným dárkem. Donutí je to více se zajímat o stav svého účtu. Nejaktivnějším zákazníkům pak nabídněte členství ve VIP klubu, ze kterého budou čerpat další benefity.

  1. Využijte prostor ke komunikaci

Když máte za ušima, dokážete z věrnostního programu získat ještě něco navíc. Například přímou komunikační linku na zákazníky, kterou prodej a návštěvnost ještě více podpoříte. Využijte proto kontakty na maximum a dejte jim vědět, co se u vás děje a na co se mohou těšit. Ideálně přímo do mobilu!

 

Chci vyzkoušet věrnostní program, který funguje